Ett spel på Stockholms gator
för lag om 3-8 senior- och roverscouter
från alla fem förbund
18 april 1998
Spelets mål
I det här spelet ska du försöka hitta den försvunna diamanten -"Afrikas Stjärna"- genom att leta på olika platser. Den som kan hitta den försvunna diamanten och först föra den till Kairo vinner.
Innehåll
En väldans massa senior- och roverscouter från olika förbund, kameler, beduiner, öknar, djungler, ädelstenar, rövare, citybussar och annat skoj.
Allmänna regler
Scoutlagen gäller. Scoutskjorta obligatorisk.
Förberedelser
- En person i laget utses till bankir och skickar in anmälan och lagmedlemmarnas deltagaravgift.
- Hitta på en spelpjäs, modell stor och portabel, som ni sedan tillverkar och tar med er på tävlingen.
- Infinn er på Sergels Torg, lördagen den 18 april 1998 mellan klockan 9.00 och 10.00. Bankiren anmäler då lagets ankomst till sekretariatet. Sedan beger sig laget till anvisad startplats där spelet börjar klockan 10.00.
Spelets gång
Spelet går till så att man reser omkring i Afrika, samlar pengar och vänder brickor för att kunna hitta den försvunna diamanten och ta den till Kairo.
En bricka vänder man genom att klara en av funktionär ålagd uppgift.
Klockan 16.00 stänger kontrollerna och senast klockan 17.00 ska lagets bankir ha redovisat lagets tillgångar till sekretariatet.
Vem vinner?
Klockan 18.00 samlas alla lagen för final där alla deltagare tilldelas tidshandikapp och får därefter leta efter den försvunna diamanten. Efteråt blir det prisutdelning och allmänt trevliga kvällsaktiviteter. Övernattningsmöjlighet finns.

Anmälan
Ni blir anmälda genom att betala in 60 kr per lagmedlem på pg 53 23 60-5, Scoutkåren Origo, senast den 25 mars. På talongen skriver ni lagnamn, antal deltagare, kår, förbund samt bankirens namn, adress och telefonnummer.