Tillbaka till Omgivningssimulator
Sida 35
- 4. i ENS::init_object_event (objectNr, type)
- Hitta objektet och skapa en händelse till objektet med alla värden = objektets värden. Denna händelse sätts inte in i objektets händelselista.
- Returnera unikt objektID för händelsen.
- 5. i ENS::insert_object_event (objectNr, TPNr, place)
- Hitta händelse-objektet som skapats tidigare. (TPobj)
- Hitta objektet som händelsen tillhör och anropa game::insert_object_event (ObjectNr, TPobj)
- 6. i ENS::insert_object (objectNr)
- Lägg in objektet med givet ID i den simulerade världen.
- Returnera resultatet.
- Sänd objektet med multicast
- 7. i EXS
- Jämför avstånd mellan målet och missilen för att se om inom "killing range".
- Om inom "killing range", räkna ut skada på målet, radera missilen, och eventuellt simulera HPI hos målet och radera målet.
- Om ej inom "killing range" styr missilen enligt produktspecifikt mönster m h a change_attr(...) eller händelser.
- 8. i annan EXS-nod
- Eventuellt initiera siktesföljning.
8.3 Avfyring av pjäs
- 1. i EXS
- Inriktning av pjäs, målföljning, laddning, avfyring, och träff/miss tas omhand i EXS.
- Vid träff, räkna ut skada på målet och ev. simulera HPI och/eller radera målet.
8.4 Simulering av HPI (Hit Pattern Indikation)
- 1. i EXS
- Räkna ut HPI m h a anslagsvinkel och målets hastighetsvektor.
- Gör en plötslig kurs-och fartändring hos målet m h a change_attr (...)
Sida 37